Eerste dagen van mijn reis - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Esra Bussel - WaarBenJij.nu Eerste dagen van mijn reis - Reisverslag uit Hat Yai, Thailand van Esra Bussel - WaarBenJij.nu

Eerste dagen van mijn reis

Door: esra

Blijf op de hoogte en volg Esra

01 Oktober 2016 | Thailand, Hat Yai

Op 29 september kwam ik aan in het backpack hostel in Hat Yai. Hiervoor had ik 3 vluchten gehad, van schiphol naar Zürich, van Zürich naar Bangkok en van Bangkok naar Hat Yai (in totaal 22uur onderweg).
In het vliegtuig ontmoette ik al wat mensen maar die gingen allemaal Bangkok in dus naar de vlucht was ik weer alleen.

Ik had voor mijn reis al gehoord dat Hat Yai niet echt een plek is met westerse mensen, er zijn vooral mensen uit China en Maleisië. Dit merkte ik ook in het vliegtuig, ik was de enige westerse en al helemaal de enige blonde die uitstak boven al die kleine Aziaten.

De eerste nacht sliep ik in het backpackers hostel in Hat Yai, een super eenvoudig hostel met een kamer met 4 stapelbedden. Bij aankomst zag ik dat 1 bed gebruikt werd maar er was verder niemand. In de avond ontmoette ik deze Japanse jongen en zijn we samen op stap gegaan om een massage te nemen. De massage duurde 2uur en werd gegeven door 2 jonge meiden.

De volgende dag boekte ik een trip ao nang, ook wel het strand van de stad Krabi. Het plan was een dagje naar het strand maar aangezien het 5uur rijden was (wat niet van tevoren werd verteld) was ik van plan daar 2 nachten te blijven.
Het was een erg mooi strand met leuke strandtentjes.

Ik bleef er slapen in het slumber party hostel waar ik me weer 16 voelde. De eerste avond hadden we een bbq en kregen daarna een basket vol met gin tonic, gratis shotjes en rijen om alcohol in je mond gegoten te krijgen. Super gezellig maar geen hele reis vol te houden.
Ik zou er 2 nachten blijven maar de volgende dag, na lekker op het strand gelegen te hebben kwam ik erachter dat ik me in de dagen had vergist, ik had die dag moeten beginnen met het vrijwilligerswerk.. Die zelfde avond ben ik nog een taxi (was enige optie op die dag/tijdstip terug gegaan naar Hat Yai. Om 3uur 's nachts kwam ik aan, alle hotels waren al dicht maar gelukkig kon ik iemand wakker maken in een hotel die mij erin liet.